BATEKO Sp. z o.o.
ul. Rybnicka 11
44-207 Rybnik, Polska
NIP: 6422716037
Copyright © 2022 Bateko Sp. z o.o.
+48 (032) 234 22 08
Chętnie odpowiemy na wszystkie
Twoje pytania.:)
bateko@bateko.pl
32 234 22 08
Czyli dlaczego wyrzucamy sprawne ogniwa?
Ekonomia baterii
Bateria
trakcyjna
jest
sercem
wózka
widłowego
oraz
innych
urządzeń
wykorzystywanych
w
przemyśle.
Dzięki
niej
możliwe
jest
przemieszczanie
dużej
ilości
ciężkich
towarów
oraz
ich
załadunek
w
celu
dalszego
transportu.
Nie
powinno
nas
dziwić,
że
gdy
bateria
przestaje
wystarczać
operatorom
na jedną zmianę pracy, zaczynają oni dostrzegać poważny problem.
Przedsiębiorstwo
staje
przed
dylematem,
ponieważ
towary
muszą
być
transportowane,
a
wózek
odmawia
posłuszeństwa.
Ciągła
wymiana
baterii
na
zapasową
w
ładowni
jest
czasochłonna
i
uciążliwa, dlatego bardzo często zapada pochopna decyzja o jej wymianie na nową.
Niewiele
osób
postrzega
jednak
baterię
trakcyjną
w
sposób
prawidłowy.
Tak
naprawdę
jest
ona
tylko
mobilnym
nośnikiem
energii
dla
urządzenia.
W
rzeczywistości
to
nie
bateria
przestała
wystarczać
operatorowi,
tylko
utraciła
ona
swoją
sprawność
do
zakumulowania
w
sobie
niezbędnej
ilości energii na jego cały dzień pracy.
Bateria,
która
umożliwia
pracę
wózka
przez
5-6
godzin,
powinna
posiadać
około
60-70%
swojej
nominalnej
sprawności,
pomimo,
że
nie
wystarcza
już
do
zaspokojenia
potrzeb
energetycznych
jednej
zmiany
operatora.
Decyzja
o
jej
wymianie
na
nową,
oznacza
dla
przedsiębiorstwa,
że
w
cenie
zupełnie
nowej baterii zakupi jedynie 30- 40% jej zdolności do gromadzenia i oddawania energii.
"Decyzja o jej wymianie na nową, oznacza
dla przedsiębiorstwa, że w cenie zupełnie
nowej baterii zakupi jedynie 30-40% jej
zdolności do gromadzenia i oddawania energii."
Całości
obrazu
dopełnia
fakt,
iż
tradycyjne
serwisy
wzywane
aktualnie
do
baterii
wykonują
tylko
podstawowe
badania,
wymieniają
uszkodzone
ogniwa
i
uzupełniają
elektrolit
wodą
destylowaną.
Na
przeprowadzenie
większej
ilości
badań
nie
pozwala
klientowi
strach
przed
przestojem
w
firmie,
ponieważ musiałby wyłączyć baterię z użytku na 5-7 dni i przesłać do profesjonalnego serwisu.
Tego
typu
praktyki
są
niezwykle
wyniszczające
dla
baterii.
Klient
chcący
uniknąć
przestoju
w
swojej
firmie,
w
rzeczywistości
doprowadza
do
trwałego
uszkodzenia
ogniw,
które
po
przekroczeniu
pewnego
poziomu
zaczynają
eksploatować
się
w
zastraszającym
tempie.
Nie
zdaje
sobie
jednak
sprawy,
że
w
rzeczywistości
przestój
ten
wynosi
zaledwie
0,5%
i
jest
akceptowany
nawet
przez
firmy
wymagające pracy w trybie 24/7.
Tą
sytuację
można
porównać
do
serwisowania
silnika
w
samochodzie,
który
wymaga
okresowej
wymiany
oleju,
w
przeciwnym
wypadku
zostanie
zatarty;
nie
inaczej
jest
z
barterami,
jeśli
nie
są
należycie
konserwowane,
ich
żywot
ulega
drastycznemu
skróceniu,
który
porównywany
jest
nawet
przez specjalistów do „zatarcia silnika w samochodzie”.
"Oddając baterię do nowoczesnego serwisu opartego na
kompleksowej konserwacji i odsiarczaniu wysokimi częstotliwościami,
można osiągnąć niemal identyczny efekt jak przy zakupie nowej
baterii, jednocześnie ograniczając koszty 3-krotnie."
Takie
zachowanie
wzbudza
uzasadnione
wątpliwości,
jeśli
chodzi
o
jego
ekonomiczność.
Zakładając,
że
bateria
nie
zostałaby
wymieniona
na
nową,
tylko
oddana
do
nowoczesnego
serwisu
opartego
na
kompleksowej
konserwacji
i
odsiarczaniu
wysokimi
częstotliwościami,
można
by
osiągnąć
niemal identyczny efekt, jednocześnie ograniczając koszty 3-krotnie.
Bateria
trakcyjna
jest
sercem
wózka
widłowego
oraz
innych
urządzeń
wykorzystywanych
w
przemyśle.
Dzięki
niej
możliwe
jest
przemieszczanie
dużej
ilości
ciężkich
towarów
oraz
ich
załadunek
w
celu
dalszego
transportu.
Nie
powinno
nas
dziwić,
że
gdy
bateria
przestaje
wystarczać
operatorom
na jedną zmianę pracy, zaczynają oni dostrzegać poważny problem.
"Przestój baterii w czasie serwisu hybrydowego
wynosi zaledwie 0,5% i jest akceptowany
nawet przez firmy wymagające pracy w trybie 24/7."
Dodatkowo
korzyści
płynące
z
regularnego
serwisowania
baterii
w
sposób
profesjonalny
są
daleko
idące.
Przede
wszystkim
zwiększamy
czas
pracy
baterii,
przez
co
ograniczmy
liczbę
czasochłonnych
ładowań
i
wizyt
w
ładowni
w
celu
jej
wymiany.
Ogniwa
o
wysokiej
sprawności
wymagają
mniej
energii
elektrycznej
do
pełnego
naładowania,
co
przekłada
się
na
wymierne
oszczędności.
Największą
zaletą
jest
jednak
to,
że
odkładamy
w
czasie
olbrzymi
wydatek,
jakim
jest
zakup nowej baterii.
Na
początku
XXI
wieku
pojawiły
się
firmy
oferujące
podstawową
usługę
regeneracji
ogniw
metodami
wysokoprądowymi
lub
chemicznymi.
Niestety
metody
te
okazały
się
niezbyt
efektywne,
a
w
dodatku
powodowały
uszkodzenie
dużej
liczby
słabszych
ogniw.
Spowodowało
to
znaczący
spadek
zaufania klientów do metod alternatywnych wobec kupna nowej baterii.
Obecnie
na
rynku
pojawiają
się
innowatorskie
produkty
hybrydowe,
takie,
jak
Battery
Care
System,
które
łączą
w
sobie
zalety
kompleksowego
serwisu
i
konserwacji
ogniw
trakcyjnych
z
nowoczesnymi
metodami
odsiarczania
wysokimi
częstotliwościami
i
cyfrową
regulacją
poziomów
elektrolitu.
Metody
te
są
bezpieczne
dla
ogniw,
dlatego
można
im
poddawać
nawet
baterie
zupełnie
nowe, przez co utrzymają one maksymalna sprawność przez dłuższy okres czasu.
Najnowsze
trendy
na
rynku
ujawniają,
że
duże
firmy
wózkowe
poddające
swoje
floty
nowoczesnemu
serwisowi
odsiarczającemu,
są
w
stanie
zaoszczędzić
nawet
kilkadziesiąt
tysięcy
złotych miesięcznie na zakupie nowych baterii do swoich wózków.